Sklej!


Jeżeli jesteś zainteresowany informacjami na temat tego modelu
lub chcesz go kupić za rozsądną cenę, kliknij TUTAJ.


Curtiss SB2C-1 Helldiver

Curtiss SB2C-1 Helldiver
Curtiss SB2C-1 Helldiver. Dwumiejscowy, jednosilnikowy, wolnonośny dolnopłat o konstrukcji całkowicie metalowej. Grzbiet kadłuba za tylnym stanowiskiem strzeleckim można było obniżać dla zwiększenia pola obstrzału Prototyp XSB2C-1, zamówiony w kwietniu 1939, oblatano 18.12.1940.
Pierwszy seryjny SB2C-1 wzniósł się w powietrze dopiero 30.06.1942. samolot znacznie różnił się od prototypu, nie był jednak lepszy, gdyż zmiany technologiczne i konstrukcyjne spowodowały wzrost masy własnej płatowca aż o 1370 kg ! Po wyprodukowaniu 200 sztuk SB2C-1 wprowadzono do produkcji ulepszoną odmianę SB2C-1C z 2 działkami 20 mm zamiast skrzydłowych karabinów maszynowych. Ogółem wyprodukowano 7000 egzemplarzy tych samolotów.

Dane taktyczno techniczne:
Długość 11,2 m
Rozpiętość 15,2 m
Wysokość 4,0 m
Powierzchnia nośna
Masa własna 4780 kg
Masa całkowita 7540 kg
Prędkość maksymalna 475 km/h
Prędkość przelotowa 255 km/h
Wznoszenie 8,8 m/s
Pułap 8870 m
Zasięg 1875 km
Napęd: silnik gwiazdowy Wright R-2600-14 Cyclone o mocy maksymalnej 1105 kW
Uzbrojenie: 4 stałe karabiny maszynowe 12,7 mm w płatach i 2 ruchome karabiny 7,7 mm (względnie 1 -12,7 mm) na stanowisku strzeleckim. Samolot mógł zabrać bombę 450 kg lub 2 po 225 kg.

Parametry modelu:
- Skala 1:72
- Ilość części montażowych 50
- Długość 158 mm
- Rozpiętość 210 mm
- Poziom trudności montażu 3

Wyposażenie modelu:
- Detale struktury na częściach poszycia modelu
- Detale kokpitu z dwoma figurkami pilotów
- Ruchome śmigło
- Skrzydła złożone lub rozłożone
- Detale zespołu podwozia
- Opcjonalnie zbiorniki lub bomby
- Kalkomania w dwóch wersjach US Navy

Potrzebne kolory farb wg. katalogu firmy Revell:
5 360