Sklej!
Curtiss SB2C-1 Helldiver |
![]() Curtiss SB2C-1 Helldiver. Dwumiejscowy, jednosilnikowy, wolnonośny dolnopłat o konstrukcji całkowicie metalowej. Grzbiet kadłuba za tylnym stanowiskiem strzeleckim można było obniżać dla zwiększenia pola obstrzału Prototyp XSB2C-1, zamówiony w kwietniu 1939, oblatano 18.12.1940. Pierwszy seryjny SB2C-1 wzniósł się w powietrze dopiero 30.06.1942. samolot znacznie różnił się od prototypu, nie był jednak lepszy, gdyż zmiany technologiczne i konstrukcyjne spowodowały wzrost masy własnej płatowca aż o 1370 kg ! Po wyprodukowaniu 200 sztuk SB2C-1 wprowadzono do produkcji ulepszoną odmianę SB2C-1C z 2 działkami 20 mm zamiast skrzydłowych karabinów maszynowych. Ogółem wyprodukowano 7000 egzemplarzy tych samolotów. Dane taktyczno techniczne: Długość 11,2 m Rozpiętość 15,2 m Wysokość 4,0 m Powierzchnia nośna Masa własna 4780 kg Masa całkowita 7540 kg Prędkość maksymalna 475 km/h Prędkość przelotowa 255 km/h Wznoszenie 8,8 m/s Pułap 8870 m Zasięg 1875 km Napęd: silnik gwiazdowy Wright R-2600-14 Cyclone o mocy maksymalnej 1105 kW Uzbrojenie: 4 stałe karabiny maszynowe 12,7 mm w płatach i 2 ruchome karabiny 7,7 mm (względnie 1 -12,7 mm) na stanowisku strzeleckim. Samolot mógł zabrać bombę 450 kg lub 2 po 225 kg. Parametry modelu: - Skala 1:72 - Ilość części montażowych 50 - Długość 158 mm - Rozpiętość 210 mm - Poziom trudności montażu 3 Wyposażenie modelu: - Detale struktury na częściach poszycia modelu - Detale kokpitu z dwoma figurkami pilotów - Ruchome śmigło - Skrzydła złożone lub rozłożone - Detale zespołu podwozia - Opcjonalnie zbiorniki lub bomby - Kalkomania w dwóch wersjach US Navy Potrzebne kolory farb wg. katalogu firmy Revell: 5 360 |