Sklej!


Jeżeli jesteś zainteresowany informacjami na temat tego modelu
lub chcesz go kupić za rozsądną cenę, kliknij TUTAJ.


F-16A "Tigermeet 98"

F-16A
F-16A "Tigermeet 98". Jest średniopłatem o skrzydłach pasmowych, które w części przykadłubowej płynnie przechodzą w kadłub. Półskorupowy kadłub samolotu, dzieli się na trzy części. Część przednia mieści celownik radiolokacyjny, wyposażenie elektroniczne i kabinę pilota pod jednoczęściowym wiatrochronem. Fotel w kabinie pilota nachylany jest pod kątem 30o w celu zwiększenia odporności pilota na przeciążenia. Środkowa część kadłuba mieści paliwo oraz bęben amunicyjny. Tylna- zespół napędowy. Pod kadłubem umieszczono duży wlot powietrza o stałym przekroju, co chroni przed dostawaniem się do silnika zanieczyszczeń podnoszonych przez koło. Na środku grzbietu kadłuba umieszczono króciec do tankowania w locie.
Paliwo umieszczono w zbiornikach rozmieszczonych w kadłubie i skrzydłach samolotu. Łącznie mieszczą one ok. 3.875 dm3 paliwa.
Wyposażenie elektroniczne samolotu obejmuje m.in. stację radiolokacyjną Wetinghouse AN/APG-66 typu impulsowo-doplerowskiego, stację ostrzegającą, bezwładnościowy system nawigacyjny, wyposażenie radiołączności oraz system lądowania w trudnych warunkach atmosferycznych. Płatowiec otrzymał także automatyczny system wykrywania uszkodzeń.
Lechfeld lipiec 1998. Gwiazdą dorocznego spotkania Tigermeet był bombowiec typu G-32 z 31 szwadronu Kleine Brogel z Belgii. Bardzo chwalony przez fachową prasę za wyjątkowy wygląd. Zjazdy powietrznych szwadronów NATO odbywają się co roku od 1961. Chociaż od pierwszego lotu F-16 minęło już 25 lat, wciąż pozostaje jednym z najlepszych samolotów bojowych. Jak dotąd wyprodukowano ponad 4 tyś modeli, które zostały sprzedane do ponad 19 krajów. Ten wielo- zdaniowy samolot może spełniać różne funkcje np. rozpoznawcze czy bojowe. Dzięki temu, iż cały czas jest modernizowany na pewno nie zostanie wycofany z produkcji i odegra istotną rolę w 21 wieku.

Dane taktyczno techniczne:
Podstawowy myśliwiec wielozadaniowy USAF
Rok produkcji 1976
Producent USA
Rozpiętość skrzydeł: 9,45m
Powierzchnia nośna skrzydeł: 14,52m2
Długość: 14,51m
Wysokość: 5,09m
Ilość silników:1
Typ silnika: Pratt & Whitney F100-PW-100
Maks. ciąg jednego silnika: 6.670/11.120 [daN]
Masa własna: 7.070[kg]
Max masa startowa: 16.050[kg]
Prędkość maksymalna: 2.145[km/h]
Prędkość przelotowa: 988[km/h]
Wznoszenie: 210[m/s]
Maksymalny pułap: 16.500[m]
Zasięg: 1.930[km]

Parametry modelu:
- Skala 1:48
- Ilość części montażowych 127
- Długość 417 mm
- Rozpiętość 276 mm
- Poziom trudności montażu 4

Wyposażenie modelu:
- Szczegółowo odwzorowana powierzchnia z metalowymi łaczeniami
- Detale kokpitu
- Podwozie opcjonalnie wysunięte lub schowane
- Detale wnęk zespołu podwozia
- Opcjonalnie ładunki zewnętrzne, rakiety kierowane lub zbiornik rezerwowy umieszczony centralnie
- Reduktory i akcesoria dla wersji belgijskiej
- Drabinka wejściowa
- Otwierane owiewka nad kokpitem
- Doskonale odzwierciedlone zewnętrzne detale samolotu, łącznie z oświetleniem awaryjnym
- Dodatkowe detale poszycia,dodatkowe oznaczenia ostrzegawcze

Potrzebne kolory farb wg. katalogu firmy Revell:
75 88 91 301 302 374