Sklej!
Fieseler Fi-156C Storch |
![]() Fieseler Fi-156C Storch. Samolot zaprojektowali G. Fieseler i R. Mewes do celów łącznikowych i w celu wywożenia rannych z pola bitwy. Pierwszy prototyp oblatano wiosną 1936 roku, a latem tego samego roku dwa następne. Jako napęd użyto rzędowe silniki chłodzone powietrzem, Argus AS 10 C3, dzięki czemu przy wietrze 11 m/s mógł zawisnąć w powietrzu. W roku 1937 rozpoczęto produkcję pierwszej serii na zamówienie wojskowe. Kilka Fi 156 wysłano do sprawdzenia w Hiszpanii. Pod koniec 1938 roku wprowadzono do produkcji wersje z nowszym wyposażeniem. Ponadto wprowadzono, karabin MG 15 (kal. 7,92 mm) w soczewkowej tylnej osłonie kabiny. Późniejsze wersje "Storcha" posiadały odpowiednie instalacje i zaczepy pod kadłubem, na których można było zamontować zasobnik z aparatem fotograficznym lub dodatkowy zbiornik paliwa. Wyprodukowano 2549 samolotów, które wykorzystywane były na wszystkich frontach armii niemieckiej. Dane taktyczno techniczne: Rok produkcji 1936 Prototyp, od 1937 produkcja seryjna Producent Niemcy Długość 9,9m Rozpiętość 14,25m Wysokość 3,0m Powierzchnia nośna 26m2 Moc silnika 176kW (240KM) Masa własna 930kg Masa dopuszczalna 1325kg Prędkość minimalna 50km/h Prędkość przelotowa 130km/h Prędkość maksymalna 175km/h Pułap 5000m Zasięg (max.) 772km Rozbieg 56m Dobieg 20m Parametry modelu: - Skala 1:32 - Ilość części montażowych 160 - Długość 309 mm - Rozpiętość 443 mm - Poziom trudności montażu 5 Wyposażenie modelu: - Delikatne szczegóły powierzchni poszycia - Szczegóły kokpitu z rurowym szkieletem - Detale panelu przyrządów pokładowych - Figurka pilota - Detale 8 cylindrowego silnika Argus - Ruchome śmigło - Oddzielny przedział silnikowy z otwieranymi klapami serwisowymi - Prawe drzwi opcjonalnie zamknięte lub otwarte - Karabin maszynowy MG 15 - Szczegóły poszycia na skrzydłach - Oddzielne lotki - Szczegóły zespołu podwozia - Kalkomania dla dwóch wersji formacji Luftwaffe Potrzebne kolory farb wg. katalogu firmy Revell: 45 47 55 65 69 88 |