Sklej!


Jeżeli jesteś zainteresowany informacjami na temat tego modelu
lub chcesz go kupić za rozsądną cenę, kliknij TUTAJ.


Ju 52 3m Airline Version

Ju 52 3m Airline Version
Junkers Ju 52 3m. Wersja pasażerska. Metalowy dolnopłat, pokrycie z duralowej blachy falistej, stałe podwozie o dużych kołach umożliwiające działanie z nieprzygotowanych lotnisk, zamiast kół samolot mógł być wyposażony w narty lub pływaki. Na pozór prymitywny i przestarzały, już w początkach wojny, samolot transportowy Ju-52/3m okazał się przydatny, trwały i utrzymywał się niemal do naszych zcasów. Był to jeden z tych samolotów, które tworzą historię lotnictwa. Samolot był początkowo jednosilnikowy (silnik Junkers L-88, rzędowy o mocy 590 kW), ale po próbach w locie został przeprojektowany na 3 silnikowy /silniki gwiazdowe Pratt-Whittney Hornet o mocy 534 kW każdy/ i pod oznaczeniem Ju-52/3m oblatany ponownie w kwietniu 1931. W tej postaci Ju-52 odniósł sukces jako samolot komunikacyjny dla 15-17 pasażerów i był używany zarówno przez Lufthansę, jak i linie zagraniczne (łącznie 30 z 25 krajów świata), w tym PLL LOT (1 samolot). W początkach historii Luftwaffe Ju-52 służył także jako samolot bombowy /w wojnie domowej w Hiszpanii/. Od wybuchu II wojny Ju-52 był już wyłącznie samolotem transportowym.

Dane taktyczno techniczne:
Rok produkcji 1931
Producent Niemcy
Długość 18,9 m
Rozpiętość 29,25 m
Powierzchnia nośna
Wysokość 4,5 m
Masa własna 5600 kg
Masa całkowita 11030 kg
Prędkość maksymalna 305 km/h
Prędkość przelotowa
Wznoszenie 3,5 m/s
Pułap normalny 5500 m
Zasięg 1300 km

Parametry modelu:
- Skala 1:48
- Ilość części montażowych 246
- Długość 393 mm
- Rozpiętość 615 mm
- Poziom trudności montażu 5

Wyposażenie modelu:
- Kadłub samolotu z pofalowanym poszyciem
- W środku: półki bagażowe mocowane do ścian, wieszaki ubraniowe i oświetlenie podsufitowe
- Fotele pasażerskie i inne wyposazenie

Potrzebne kolory farb wg. katalogu firmy Revell:
9 83 91 99 302 371