Sklej!
Ju 52 3m Airline Version |
![]() Junkers Ju 52 3m. Wersja pasażerska. Metalowy dolnopłat, pokrycie z duralowej blachy falistej, stałe podwozie o dużych kołach umożliwiające działanie z nieprzygotowanych lotnisk, zamiast kół samolot mógł być wyposażony w narty lub pływaki. Na pozór prymitywny i przestarzały, już w początkach wojny, samolot transportowy Ju-52/3m okazał się przydatny, trwały i utrzymywał się niemal do naszych zcasów. Był to jeden z tych samolotów, które tworzą historię lotnictwa. Samolot był początkowo jednosilnikowy (silnik Junkers L-88, rzędowy o mocy 590 kW), ale po próbach w locie został przeprojektowany na 3 silnikowy /silniki gwiazdowe Pratt-Whittney Hornet o mocy 534 kW każdy/ i pod oznaczeniem Ju-52/3m oblatany ponownie w kwietniu 1931. W tej postaci Ju-52 odniósł sukces jako samolot komunikacyjny dla 15-17 pasażerów i był używany zarówno przez Lufthansę, jak i linie zagraniczne (łącznie 30 z 25 krajów świata), w tym PLL LOT (1 samolot). W początkach historii Luftwaffe Ju-52 służył także jako samolot bombowy /w wojnie domowej w Hiszpanii/. Od wybuchu II wojny Ju-52 był już wyłącznie samolotem transportowym. Dane taktyczno techniczne: Rok produkcji 1931 Producent Niemcy Długość 18,9 m Rozpiętość 29,25 m Powierzchnia nośna Wysokość 4,5 m Masa własna 5600 kg Masa całkowita 11030 kg Prędkość maksymalna 305 km/h Prędkość przelotowa Wznoszenie 3,5 m/s Pułap normalny 5500 m Zasięg 1300 km Parametry modelu: - Skala 1:48 - Ilość części montażowych 246 - Długość 393 mm - Rozpiętość 615 mm - Poziom trudności montażu 5 Wyposażenie modelu: - Kadłub samolotu z pofalowanym poszyciem - W środku: półki bagażowe mocowane do ścian, wieszaki ubraniowe i oświetlenie podsufitowe - Fotele pasażerskie i inne wyposazenie Potrzebne kolory farb wg. katalogu firmy Revell: 9 83 91 99 302 371 |