Sklej!


Jeżeli jesteś zainteresowany informacjami na temat tego modelu
lub chcesz go kupić za rozsądną cenę, kliknij TUTAJ.


Kamov Hokum

Kamov Hokum
Kamov Hokum. Niezwykły śmigłowiec bojowy Ka-50 z typowym dla biura konstrukcyjnego Nikołaja Kamowa układzie z dwoma wirnikami współosiowymi, bez śmigła ogonowego. Pierwszy na świecie jednomiejscowy helikopter bliskiego wsparcia. Dwa trójłopatowe przeciwbieżne współosiowe szeroko oddzielone wirniki z odchylonymi do przodu końcówkami łopat; niewielki przekrój poprzeczny kadłuba, czujniki dziobowe; kabina z płaską szybą, lusterkiem wstecznym nad szybą, małe, odchylone do tyłu usterzenie ogonowe z osiowym sterem pionowym i dużą klapą; wysoki statecznik z tyłu kadłuba z pomocniczymi statecznikami na końcach, chowane podwozie, zamontowane pośrodku poziome skrzydła z aparaturą zakłócającą na końcach; cztery zaczepy podskrzydłowe, silniki nad nasadą skrzydeł, zaopatrzone w wystający system chłodzenia spalin. Helikopter znakomicie przystosowany do szybkich zadań ofensywnych bliskiego zasięgu na niewielkiej wysokości; w stanie częściowo zdemontowanym może być przewożony transportowcem Ił-76.
Jest nietypowy przede wszystkim dlatego, że jest to śmigłowiec szturmowy jednomiejscowy. Pilot w Ka-50 jest jednocześnie nawigatorem i operatorem uzbrojenia. Helikopter znakomicie przystosowany do szybkich zadań ofensywnych bliskiego zasięgu na niewielkiej wysokości. Materiały kompozytowe stanowią 35% masy konstrukcji, wraz z wirnikami. Pilot i najważniejsze części kadłuba są chronione 350kg pancerza; szyba i inne powierzchnie przezroczyste są wykonane z ciężkiego szkła kuloodpornego. Cztery systemy komputerowe zajmują się obsługą nawigacji, kontrolą misji i wyświetlaczami. Dla odciążenia pilota i zapewnienia niskiej wykrywalności, rozpoznanie i wyznaczenie celów ma być przeprowadzane przez inne samoloty lub helikoptery; wyposażenie za oknami na dziobie zawiera skaner celów oświetlonych laserem i dalmierz laserowy, inne wyposażenie to wieżyczka kamer termowizyjnych, wysokoczuła kamera telewizyjna HUD; pilot nosi hełm podobny do hełmu z MIGa-29; po ustawieniu celu na HUD, pilot,naciskając przycisk,wyznacza cel równoześnie systemowi obserwacyjnemu i autopilotowi.

Dane taktyczno techniczne:
Dwuturbinowy helikopter bliskiego wsparcia
Rok produkcji 1982
Producent Rosja
Długość 16,0 m
Wysokość 4,90 m
Średnica wirnika 14,45 m
Masa startowa normalna 9800 kg
Masa startowa maksymalna 10800 kg
Zasięg operacyjny 450 km
Zasięg maksymalny (przebazowania) 1100 km
Prędkość maksymalna 350 km/h
Prędkość przelotowa 255 km/h
Uzbrojenie 80 rakiet klasy S-8 powietrze-ziemia kalibru 80mm w czterech podskrzydłowych zasobnikach B-8; lub do 12 odpalanych z wyrzutni rurowej, naprowadzanych laserem pocisków powietrze-ziemia Wichr(AT-12), które na odległość 8-10km są w stanie przebić 900mm pancerza reaktywnego; jednolufowe działko 2A42 kalibru 30mm po prawej stronie kadłuba(500 pocisków),może być podniesione hydraulicznie do 30o i obrócone do 5-6o, poziome śledzenie celu zapewnia układ obracający helikopter wokół osi; dwa pojemniki z amunicją pośrodku kadłuba. Istnieje możliwość instalacji innego uzbrojenia, włącznie z zasobnikami z działkiem kalibru 23mm, pociskami powietrze-powietrze lub broni zrzucanej.

Parametry modelu:
- Skala 1:48
- Ilość części montażowych 137
- Długość 315 mm
- Średnica wirnika głównego 300 mm
- Poziom trudności montażu 4

Wyposażenie modelu:
- Detale kokpitu
- Na częściach poszycia szczegóły odwzorowujące konstrukcję. Elementy pasowane na wtopione kołki metalowe
- Ruchome działko 30 mm
- Ruchome wirniki współosiowe
- Szczegóły zespołu podwozia
- Dwa zasobniki rakiet podwieszane na pylonach
- 12 kierowanych rakiet przeciwczołgowych w wyrzutniach
- Anteny zewnętrzne

Potrzebne kolory farb wg. katalogu firmy Revell:
5 8 9 16 35 36 46 48 55 56 57 84 87 89 90 91 93 99 302 371 382