Sklej!


Jeżeli jesteś zainteresowany informacjami na temat tego modelu
lub chcesz go kupić za rozsądną cenę, kliknij TUTAJ.


Me 262 A1a

Me 262 A1a
Me 262 A1a. Pierwszy na świecie samolot o napędzie turboodrzutowym wprowadzony na uzbrojenie lotnictwa wojskowego. Prace projektowe zostały zapoczątkowane w 1938r. Pierwszy lot odbył się 18 kwietnia 1942r. Samolot wystartował z pojedynczym silnikiem tłokowym Jumo 210G. Dopiero 18 lipca 1942r. Me 262V3 wykonał pierwszy lot, napędzany turboodrzutowymi silnikami Junkers Jumo-004A-0 o ciągu 7,4 kN. Pierwsze egz. posiadały podwozie z kółkiem ogonowym, ale kiedy uruchomiono produkcję seryjną w 1944r. samolot wyposażony został w standardowe trójkowe podwozie. Samolot został wprowadzony na uzbrojenie dopiero pod koniec 1944r. i znalazł się na wyposażeniu Kommando Nowotny.

Dane taktyczno techniczne:
Pierwszy na świecie samolot odrzutowy
Rok produkcji 1944
Producent Niemcy
Prędkość max. 870 km/h na 6000 m
Czas wznoszenia
Pułap 11450 m
Zasięg 1050 km
Masa własna 3800 kg
Masa max. 6400 kg
Rozpiętość 12,48 m
Długość 10,6 m
Wysokość 3,84 m
Powierzchnia nośna 21,7 m2
Uzbrojenie 4 działka kal. 30 mm /wersja Me 262A-2a mogła przenosić jeszcze jedną bombę o masie 500 kg lub dwie po 250 kg/

Parametry modelu:
- Skala 1:72
- Poziom trudności montażu 3
- Długość 146 mm
- Rozpiętość 173 mm

Wyposażenie modelu:
- Model z nowych form
- Na częściach poszycia szczegóły odwzorowujące konstrukcję; elementy pasowane na wtopione metalowe elementy
- Szczegóły kokpitu i panelu z instrumentami pokładowymi
- Szczegóły dwóch podwieszonych silników
- Detale zespołu podwozia landing gear
- Dwa pylony i 2 podwieszane zbiorniki
- Kalkomania dla wersji III/JG.7 i III.E JG.2

Potrzebne kolory farb wg. katalogu firmy Revell:
5 6 9 15 36 45 47 55 56 57 65 69 91 99