Sklej!
P-47 D Thunderbolt |
![]() P-47 D Thunderbolt. Ciężki myśliwiec dalekiego zasięgu. Była to najliczniej produkowana wersja tego samolotu. Zaopatrzono ją w silnik R-2800-59 z wtryskiem paliwa. Wersja ta posiadała szereg odmian: z dodatkowymi zbiornikami podskrzydłowymi, z różnymi zestawami zaczepów bombowych, itp. Począwszy od wersji P-47D-25 wprowadzono kroplową osłonę kabiny i cieńszy kadłub w części ogonowej. Wzmocniono także zaczepy do zewnętrznych zbiorników paliwa. W wersji P-47D-27 wprowadzono małą płetwę grzbietową.Wersja D produkowana w zakładach Curtiss oznaczana była jako P-47G. Oznaczeniem TP-47G oznaczono dwumiejscową wersję Thunderboldta- wybudowano dwa egzemplarze. Ogółem wyprodukowano 15500 maszyn. Dane taktyczno techniczne: Długość 11,03 m Rozpiętość 12,43 m Wysokość 4,30 m Powierzchnia nośna 27,87 m2 Masa własna 4550 kg Masa całkowita 8800 kg Prędkość maksymalna 697 km/h Prędkość minimalna 160 km/h Pułap normalny 12800 m Czas wznoszenia na 6090 m 9 min. Zasięg 2720 km Napęd: silnik gwiazdowy Pratt-Whittney R-2800 o mocy 2000 KM, śmigło czterołopatowe Curtiss Electric Uzbrojenie: wszystkie wersje uzbrojone były w 8 karabinów maszynowych Browning kalibru 12,7 mm Parametry modelu: - Skala 1:72 - Ilość części montażowych 53 - Długość 156 mm - Rozpiętość 172 mm - Poziom trudności montażu 3 Wyposażenie modelu: - Model produkowany z nowych form - Bomby i pdskrzydłowe pomocnicze zbiorniki - Alternatywnie zbiornik podkadłubowy - Na częściach poszycia szcsegóły odwzorowujące konstrukcję; elementy pasowane na metalowe kołki - Szczegóły kokpitu - Szczegóły silnika gwiażdzistego P&W R-2800 - Ruchome śmigło - Detale zespołu podwozia - Kalkomanie dla dwóch wersji USAAF Potrzebne kolory farb wg. katalogu firmy Revell: 36 46 |