Sklej!


Jeżeli jesteś zainteresowany informacjami na temat tego modelu
lub chcesz go kupić za rozsądną cenę, kliknij TUTAJ.


Sukhoj Su-34/32 FN

Sukhoj Su-34/32 FN
Sukhoj Su-34/32 FN. Samolot myśliwsko-bombowy zdolny do lotu w każdych warunkach atmosferycznych. Głównym konstruktorem jest inż. Rołłon Matirosow. 13 kwietnia 1990r. wystartował pilotowany przez Antolija Iwanowa prototyp modyfikacji Su-27 wyspecjalizowany w zwalczaniu celów naziemnych. Kabina jest pierwszą, tak komfortową, na samolocie tej klasy: wysoka i przestronna, pilot może wstać z fotela i całkowicie się wyprostować. Z tylu znajduje się niewielki przedział mieszczący kuchenkę, pojemnik na odchody oraz apteczkę. Wewnątrz kabiny do wysokości 10000m utrzymane są warunki wysokości 2400m n.p.m. co pozwala załodze w ciągu całego lotu pracować bez masek tlenowych. Ponieważ wykonując swe typowe zadanie bojowe samolot leci na skrajnie małej wysokości w warunkach silnego ognia przeciwlotniczego, całą kabinę umieszczono wewnątrz tytanowej skrzyni o grubości ścian 17mm. 28 grudnia 1994r. wystartował w Nowosybirsku pierwszy samolot seryjny. Samoloty wstępnej serii różnią się od prototypu wzmocnionym podwoziem ze zdwojonymi kołami głównymi [jedno za drugim], wyższym i pełniejszym garbem za kabiną, większym żądłem wystającym z tylu pomiędzy silnikami ( mieszczącym stację radiolokacyjną obserwacji tylnej półswery). Nieco zmieniono usterzenie pionowe samolotu, wiele zmian w lokalnej aerodynamice. Jądrem systemu kierowania uzbrojenia Su-27IB jest stacja radiolokacyjna B004. Jest to wielofunkcyjny radar ze skanowaniem elektronicznym opracowany w biurze konstrukcyjnym Leniec w St. Petersburgu. Potrafi wykrywać i śledzić cele zarówno w przestrzeni powietrznej, jak i powierzchni ziemi lub wody. W zadaniach nawigacyjnych przedstawia pilotowi mapę terenu, a także umożliwia automatyczne omijanie i oblatywanie przeszkód terenowych w locie na małej wysokości. Zasięg wykrycia celu powietrznego wynosi 200-250km Samolot może przenosić każdy typ obecnie używanej i perspektywicznej taktycznej rakiety powietrze-ziemia i powietrze-woda.Su-27IB, chociaż zoptymalizowany do wykonywania zadań uderzeniowych, ma nie ustępować innym myśliwcom w działaniach powietrze-powietrze. Po dodaniu nowego wyposażenia, większego zapasu paliwa, wzmocnienia konstrukcji, samolot stał się ponad półtora razy cięższy niż wyjściowy Su-27! Z pełnym zapasem uzbrojenia waży ponad 45 ton w porównaniu z 30 tonami dla Su-27.

Dane taktyczno techniczne:
Rok produkcji 1990
Producent Rosja
Rozpiętość 14,7 m
Długość 25,2 m
Wysokość 6,2 m
Pow. nośna 62,037 m2
Masa własna 22 000 kg
Masa całkowita 38 000 kg
Masa całkowita maks. 44 000 kg
Prędkość maks. 1900 km/h na wys. 11 000 m
Prędkość maks. 1400 km/h na wys. 200 m
Pułap prakt. 15 000 m
Zasięg 4000 km.
Uzbrojenie 1 działko 30 mm i różne zestawy uzbrojenia podwieszanego na 12 węzłach o masie maks. 8000 kg.

Parametry modelu:
- Skala 1:72
- Długość 354 mm
- Rozpiętość 208 mm
- Poziom trudności montażu 3

Wyposażenie modelu:
- Na cześciach poszycia szczegoły odwzorowujące konstrukcję
- Detale dwu miejscowego kokpitu
- Podwozie w wrsji schowanej lub wypuszczonej
- Detale podwozia
- Zewnętrzne pylony z podwieszonymi ładunkami
- bomby
- Rakiety powietrze-ziemia
- Kalkomania jak na prototypowym egzemplarzu

Potrzebne kolory farb wg. katalogu firmy Revell:
9 36 48 57 67 91 99 301 302 350 371 374