Sklej!


Jeżeli jesteś zainteresowany informacjami na temat tego modelu
lub chcesz go kupić za rozsądną cenę, kliknij TUTAJ.


Zündapp KS 750 w. Side Car

Zündapp KS 750 w. Side Car
Zündapp KS 750 w. Motocykl z wózkiem bocznym. Skonstruowany z myślą o militarnym przeznaczeniu, odpowiadający kryteriom przedstawionym w 1937r. przez dowództwo armii:
-motocykl z wózkiem bocznym powinien przewozić trzech żołnierzy z bronią, amunicją i pełnym rynsztunkiem polowym, co łącznie dawało 500 kg ładowności użytecznej,
-trójkołowiec powinien móc utrzymywać na autostradzie szybkość 80 km/h, osiągać maksymalną szybkość 95 km/h, a w kolumnie marszowej poruszać się w tempie 4 km/h,
-koła miały być przystosowane do założenia ogumienia terenowego o wymiarach 4,5x16,
-wolny prześwit podwozia nie mógł być mniejszy niż 150 mm, a umieszczenie błotników powinno gwarantować bezproblemowy montaż łańcuchów przeciwśnieżnych.
Skonstruowanie takiego pojazdu i wdrożenie go do produkcji możliwe było tylko przy założeniu, że koszty grają drugorzędną rolę. W późniejszym czasie, przy zużyciu podobnej ilości surowców i odobnego nakładu pracy, wytwarzano dwa samochody VW Kübelwagen.
Zündapp był tradycyjnym producentem motocykli dla armii (modele K500, KS 600 i K 800) jednak okazało się, że nie da się ich zmodyfikować do aktualnych potrzeb. Opracowano całkiem nową konstrukcję i w 1939 roku przedstawiono OKH (Oberkommando des Heeres) dwa egzemplarze prototypu, celem przeprowadzenia jazd testujących. Wiosną 1941 roku rozpoczęto seryjną produkcję motocykla. W ciągu ośmiu lat wyprodukowano w Norymberdze 18 695 sztuk. W wersji ostatecznej Zündapp KS 750 otrzymał zamkniętą, zbudowaną z owalnych rur ramę. Przełożenie napędu zostało tak dobrane, aby zapewnić przeniesienie 70% mocy na tylne koło motocykla, a pozostałe 30% na koło wózka bocznego. Po raz pierwszy w motocyklu montowano seryjnie hydrauliczny układ hamulcowy. Także i tutaj oba koła otrzymały różną siłę hamowania. Koło tylne motocykla obsługiwane jest cylinderkiem hamulcowym o średnicy 22 mm, a koło wózka cylinderkiem o przekroju 19 mm. Zapewniło to równomierny rozkład sił hamowania. Skrzynia biegów wyposażona jest w cztery biegi szosowe, cztery terenowe, a także cztery biegi wsteczne. Silnik otrzymał 751 ccm pojemności przy skoku tłoka 85 mm. Motocykl był wyposażany w dwa rodzaje wózków.
Wózek BW 40. Konstrukcja firmy Zündapp. Koło resorowane było poprzez posiadający możliwość regulacji system wałków skrętnych. Uzyskano w ten sposób zmniejszenie szerokości wózka, co zapewniło lepszą manewrowność w stosunku do wózka BW 43. Kosz uzyskał także amortyzowanie na drążku skrętnym.
Wózek BW 43. Dostarczała go firma Steib, gdyż produkcja wózków BW 40 bła niewystarczająca.
Rama BW 43 była bardziej prymitywną konstrukcją. Koło boczne resorowane jest poprzez rurę skrętną i wahaczowo pracującą obudowę mechanizmu napędzającego. Kosz zawieszony jest na dwóch leżących półresorach.
Kosz dostarczała firma Steib (typ "W Krad B 2"). Siedzenia kosza pokryte było czarną dermą, przy czym oparcie posiada podcięcie zapewniające podczas siedzenia wystarczającą ilość miejsca na kaburę pistoletu. Plandeka wykonana była z płótna żaglowego w naturalnym kolorze (beż) lub w kolorze niebieskoszarym, w zależności od tego, na jaki kolor polakierowany był pojazd.

Dane taktyczno techniczne:
Rok produkcji 1941
Producent Niemcy
Moc 26KM przy 4 400 obr/min.
Pojemność 751cm3
Szybkość max 95km/h
Masa netto 400kg

Kolory fabryczne
do końca 1942 roku ciemnoszary wojska lądowe RAL 7021
1941-1942 żółtobrązowy tylko Afrikakorps RAL 8000
od końca 1942 roku ciemnożółty wojska lądowe bez numeru RAL
1941-1945 szary lotnictwo (Luftwaffe) RAL 7019

Parametry modelu:
- Skala 1:9
- Ilość części montażowych 317
- Długość 255 mm
- Poziom trudności montażu 5

Wyposażenie modelu:
- Siedzenia, uchwyty i węże wykonane z miękkiego plastiku
- Metalowe sprężyny przy przednim kole i siedzeniu kierowcy
- Cztery vinylowe opony
- Skrzynka narzędziowa z narzędziami
- Wbudowany karabin maszynowy
- Opcjonalnie wersja z ogrzewaną zabudową zimową

Potrzebne kolory farb wg. katalogu firmy Revell: 9 17 78 83 85 91